Subscribe Newsletter
To subscribe to our newsletter, please enter your email.

 
img1 facebook soundcloud vimeo img1
Blow Up Magazine
By Stefano I. Bianchi
In Blow Up Magazine #143 (April 2010)

"Il nuovo cd di Manuel Mota (edizione limitata a 100 copie) è una collaborazione registrata dal vivo con l’amico Afonso Simões (Curia, Gala Drop) alla batteria. Ed è un disco eccentrico per Mota perché la sua chitarra è molto distante dai consueti movimenti astratti e si muove lungo sentieri elettrici grintosi e scoscesi di wah wah introverso, cupo, colmo di risonanze e gravido di riflessi, mentre la batteria improvvisa fornendogli semplicemente una spalla d’appoggio. (6)"

Just Outside
By Brian Olewnick
In Just Outside

"Not the Mota I was expecting. In my head, I, doubtless unfairly, would have conjured up a phrase like, "the Iberian Sugimoto". Well, here, in the company of drummer Simões, it's more like "The Portuguese Sharrock or Capspar Brotzmann". He raises quite the squall in this freewheeling, high-energy blowout. It's only about 25 minutes long and seems to cut out while things are still going on. I can't say it's an approach that holds much attraction for me, but if you've been aching for some Fushitsusha-style flailing explosiveness, you could do worse. Nice cover, with an individual smoke-burn on each copy."


Jazz.pt
By Rui Eduardo Paes
In jazz.pt #30

"O duo de Manuel Mota (guitarra elétrica) com Afonso Simões (bateria) podia , ou não, remeter a música tocada ao que ambos fazem no contexto do Curia, quarteto constituído com David Maranha e Margarida Garcia. Se outros caminhos percorrem nas suas respectivas actividades, Mota com um jazz pontilhístico e de linhas quebradas ou em contextos de improvisação experimental (por exemplo, o seu recente encontro com Jason Kahn) e Simões investindo no free rock dos Fish & Sheep ou na electrónica “redux” de Rafael Toral, é precisamente pelo psicadelismo cultivado por aquele grupo que alinham neste registo ao vivo. A música é fluida, energética e evidencia um bom sentido de partilha, sendo apenas prejudicada pela fraca qualidade de gravação."

BACK TO ALBUM